Rule the world, Alkoholblekk

by - 09:00


Har du prøvd alkoholblekk?

Jeg har lekt med det i ugjevne mellomrom i flere år, det er så utrolig gøy å leke med, man vet aldri hvordan det ferdige resultatet vil bli...

Og selve prosessen med Alkoholblekk og Alkohol solution er helt magisk. 

På dette bildet har jeg brukt fotopapir, fordi jeg liker den glossy finishen det gir, men vet at Yupo papir er ett supert papir å bruke også...


Jeg brukte  mask paint til å skrive teksten min, dette er ett medium som tørker til en gummihinne.
Så der du påfører masken blir beskyttet og papiret under vil ikke få farge.
Man rubber av gummien når man er ferdig med maling/blekk.

http://www.hobbykunst-norge.no/vaare-produkter/nettbutikk-navigering/kunstnermateriell/akrylmaling/solo-goya-mask-liner-25ml


Jeg bruker alkohol solution rett fra orginal-flaska, men jeg har også en Sprayflaske med Alkohol solution, da jeg liker å ha en fin dusj også og ikke bare den harde strålen og store dråpene orginalflaskene gir....

På dette bildet har jeg brukt  Stonewashed
 alkoholblekk, og du ser at når det blander seg med solutionen så kommer flere farger fram... 
                                                                    En herlig effekt...

                                            Her er en video av prosessen med å lage bildet:




                                                                      Og teksten?!
              Den er inspirert av min favorittsang om dagen: Walk off the earth; Rule the world


Ha en fin dag
Linda

You May Also Like

0 kommentarer