Kort med hjemmelaget bakgrunn

by - 08:00

I dag blogger jeg to kort som er henholdsvis like. Jeg har brukt samme teknikk for å lage bakgrunnen, bare brukt forskjellige farger og ulike stensiler.
Det kommer et innlegg senere i høst med tips til å lage bakgrunner med Distress, så jeg går ikke så nøye innpå fremgangsmåten i dette innlegget.


Jeg finner frem de fargene i distress  jeg vil bruke og fester stensilen i arket så den ikke sklir mens jeg jobber. Her har jeg brukt fargene Cracked Pistachio, Salty Ocean, fossilized amber og twisted Citron.
Jeg skal lage to bakgrunner, så jeg bruker 3 farger på hver bakgrunn for å få litt variasjon.


Stensilene jeg har brukt er fra Rayher og de finnes i denne pakken. Det er totalt 8 bakgrunnsstensiler og to bokstavstensiler i pakken, så her er det mye man får for pengene.

Når bakgrunnene er ferdige, så lager jeg meg et panel som dekker halve kortet litt på skrå, og bruker en kantdies fra Concord and 9th  til å få en kul kant på kortet. Det er totalt 7 dies i pakken, og jeg bruker 2 forskjellige for igjen  få litt variasjon.
Stemplene jeg har brukt er også fra Concord and 9th og er på ett sett som heter Happy clear stamp set . Jeg syns det er kult med tekststempler som man kan fargelegge inni selv, for da kan man leke seg med både skygger, forskjellige farger og få teksten i samme farge som passer til resten av kortet.

Og her er det ferdige resultatet på det ene kortet. Panelet er satt på 3d puter for litt dimensjon og ballongene som er brukt fra Doodlebug er en morsom effekt på kortet.

Og her er kort nr 2 - med en annen stensil og mer blåfarger enn det forrige. Igjen med samme pynt, samme stempel og samme sett med kantdies.

Stempelhilsen fra DT Anita

You May Also Like

0 kommentarer