Kredittkort bakgrunner

by - 09:21

Jeg fikk en utfordring om å ta frem en gammel teknikk som jeg brukte en god del for noen år siden - og det var å lage kredittkort bakgrunn. Jeg fant frem et hvitt kartongark med litt struktur i, Bazill kan også brukes. I boksen min med akrylmaling så fant jeg 3 farver som passet sammen + hvit og så fant jeg frem et gammelt kredittkort (derav navnet kredittkort teknikk). La litt maling på kanten av kredittkortet og dro malingen over arket både vannrett og loddrett. Lar hver runde med maling tørke før jeg tar neste lag. Siden det er et tynt lag med maling så tørker det fort. 



Neste runde så tok jeg farve nr 2 og gjorde det samme, men da dekker over mer av det hvite. Trenger ikke mye maling på kredittkortet



Med farve nr 3 så dekker jeg over resten av det hvite og legger malingen både loddrett og vannrett

 

Helt til slutt legger jeg på litt hvit maling her og der for å få det til å bli litt mere levende. 




Siden jeg brukte et A4 ark med kartong så hadde jeg nok til 2 kort. På dette kortet har jeg brukt en gammel Spellbinder dies, Klem til deg dies fra Papirdesign, og blad dies fra Rayher. Har pyntet med Mathia blomster, glittertape og kork tape. 



På dette kortet har jeg stanset ut to stjerner fra en dies jeg har - Rayher har en lignende. Høstbladene har jeg stanset ut av en rest med hjemmelaget Dylusion bakgrunn som jeg har laget tidligere. 


You May Also Like

0 kommentarer