Julekalender 2. desember - teknikk kurs med snøpenn

by - 09:00

I dag skal jeg vise en trinn for trinn forklaring på bruksomrpder for snøpennen. Det er to forskjellige fra Rayher, en snøpenn med glitter  og en snøpenn uten glitter
Jeg bruker begge to litt om hverandre, men favoritten min er den med glitter. Jeg liker alt som glitrer, og på juleprosjekter kan jeg gå ekstra vill med glitter. Love it! 

Jeg skal dekorere to tofifee esker, og der har jeg funnet flere bruksområder for snøpennen.


Her har jeg funnet frem alt jeg skal bruke : 
Mønsterark fra Papirdesign : Jul i skogen
Dies fra Rayher : Fir-tree
Dies fra Papirdesign : God jul
Snøpenn fra Rayher : snøpenn med glitter


Etter jeg har skjært til mønsterarket og festet rundt Tofifee esken, skal jeg feste ostekluten - og da bruker jeg snøpennen. Da lager jeg små snøfnugger samtidig som jeg får festet ostekluten, uten å måtte bruke tape under som ville vært synlig og ikke sørlig pent. 


Her har jeg lagt litt snøpenn tilfeldig rundt, men samtidig sørger for at det er litt i alle hjørner så ostekluten får et feste. 


Når ostekluten er lagt oppå, så tar jeg og legger mer snø på de samme stedene, men denne gangen oppå ostekluten. 


Og det må selvfølgelig mer glitter til, så her har strødd enda mer glitter oppå snøpennen. Da fester det seg både i snøpennen og i ostekluten, så det blir et ordentlig glitterfest.


Etter å ha stanset ut juletrær i hvit bazill, så vil jeg ha litt snøeffekt på disse og. 


På trærne er det en stiplet linje, så det faller seg naturlig å legge snø langs disse. 


For at det ikke bare skal være en tynnkant med snø, bruker jeg en pinsett for å tvære det litt utover


Da begynner jeg å bli fornøyd og er klar for neste steg


Som selvfølgelig er glitter ! 


Tada - glitrende juletrær klare til bruk 



Og her er esken ferdig pyntet - som dere ser så har jeg også brukt reinsdyr dies  fra Rayher og snøkrystall  i tredekor fra Rayher 


Her er en annen eske ferdig dekorert -  jeg hopper over de førstre trinnene med pyntingen av neste eske, men skriver opp her hva jeg har brukt : 
mønsterark fra Papirdesign : Gledelig jul 
Julestempel fra Papirdesign : Runde julestempler 
Super Heavy Gloss  fra Liquitex  
Christmas candle  dies fra Rayher - jeg har brukt bladene under blomstene og konglene

Her er noen nærbilder av hva jeg har gjort med snøpennen.
Jeg her brukt den på sotekluten, konglene oh blomstene. Jeg har også brukt Super heavy Gloss rundt kanten på esken - bare på fremsiden selvfølgelig. Så har jeg trødd grlitter over. Når det tørker, så blir det en kant rundt som ser ut som snø/is med glitter i - veldig dekorativt. 

Skrevet av DT Anita

You May Also Like

0 kommentarer