Gridkort

by - 09:00


I begynnelsen når jeg begynte å lage kort så lærte jeg meg å lage gridkort. Her trenger man ikke mye utstyr. Det man trenger er kartong, en liten svamp, post-it blokk, en stempelpute, og noen forskjellige stempler

Jeg har kuttet til en bit kartong i den størrelsen jeg ønsker - i dette tilfellet 14 x 14 cm. Kartongen er glatt for å få det beste resultatet. Limer på 2 post-it lapper litt på skrå og bruker en svamp og distress stempelpute. Drar stempelsverte fra post-it lappen og ut over kartongen. 


Stempler f.eks en tekst ca midt på kartongbiten i samme retning som jeg har laget den første delen av griden 


Fortsetter å lage grid på hele kortet, og for at ikke ruten i midten skal bli helt hvit så har jeg brukt svampen og bare dyttet litt forsiktig stempelsverte over teksten. 



Så begynner jeg på den ene delen og limer post it lapper rundt feltet så jeg ikke stempler på andre steder av kortet. 



Her har jeg brukt et stempel med sirkler. Jeg bruker samme stempelpute på hele kortet. 




Jeg har brukt litt forskjellige stempler for å dekorere hver rute i gridkortet. 



På dette kortet har jeg brukt et blomststempel som hovedfokus, og stemplet med et tekststempel. På blomsten har jeg limt litt bling rundt omkring for å få det til å skinne litt ekstra. 


På det oransje kortet har jeg brukt vanlig distress blekk, mens på det turkise har jeg brukt Distress Oxide. Andre stempelputer kan også brukes, men test gjerne på en kartongrest først. 


You May Also Like

1 kommentarer