Gipsfigur - fugl



Som beskrevet i blogginnlegget 20. august 2018, hvor jeg viste fram en flott froskefigur i gips, har Hobbykunst også fått inn andre silikonformer, og ulike fargepigmenter fra Rayher. I dette innlegget viser jeg dere en nydelig fugl. Denne er også helt topp som betongfugl ute i hagen, så følg med på bloggen - det kommer et innlegg på den også.

Fargene er som tidligere nevnt ganske drøye i bruk, men for å få en litt mørkere farge har jeg nok her brukt nærmere 30 % av flaska. Dette har nok også noe med at volumet i denne figuren er endel større en frosken jeg tidligere har blogget, så fargeintensiteten er nok ikke så ulik, selv om denne er noe mørkere. Vær obs på at dersom du ikke rører ut pulvere godt nok, så får man små fargepigmentflekker, som jeg har fått nede ved foten til denne fuglen. Gips finner du her, og holder til gipsforma finnes her. PS. formene kan brukes til både gips og betong:)



You May Also Like

0 kommentarer