Julekalender 17 desember : Lass med julemagi

by - 09:00



I dag deler jeg et kort som går raskt å lage, siden bakgrunnsdiesen er hovedelementet på kortet.







Mesteparten av tiden jeg brukte på dette kortet gikk til fargeleggingen av bilen og juletreet.
Jeg stemplet Huldra sin julebil på Neenah kartong, og fargela med Copics :

Bil - R59, R29, R14
Skjerm - C5, C3
Hjul - C8, C7, C5, C3
Tre - G07, G05, YG07
Lasteplan tre - E29, E39, E34
Stjerne - Y08, Y06
Oransje kuler - YR09, YR16
Røde kuler - R29, R14
Blå kuler - B28, B26, B24
Oransje garland - YR16


Når jeg hadde fargelagt, kuttet jeg de ut og tok glossy accents på stjerna, juleulene på treet, 
vinduet og frontlysene på bilen. Jeg kot det tørke mens jeg laget bakgrunnen.

Først så kuttet jeg ut bakgrunnsdiesen fra Lawn Fawn - Stitched Hillside Backdrop - Landscape die. 
Jeg kuttet også ut de to trærne og huset som ulgte med bakgrunnsdiesen.
Så tok jeg de to hoveddelene og stemplet på tekst med Memento.

Jeg festet basen til kortet som var gjort klart i kortstr 5.5” x 4 ¼” (A2) size. 
Så tok jeg delen som er himmelen / bakgrunnen og gikk forsiktig over den med distress i fargen Tumbled Glass. 
Så limte jeg på bakgrunnen der hvor den skal være på diesen.

Så brukte jeg distress i fargen Lucky Clover og tok fargen på en liten bit Neenah kartong så jeg fikk til 
bladverket på trærne som skulle stanses ut. En hvit og en grønn bit til hvert tre. Til huset brukte jeg
gul kartong og taket fikk hvit kartong.
Jeg følte det var noe som manglet, så jeg stemplet, fargela og kuttet ut en snømann fra et random stempelsett. Jeg fargela hatt og skjerf med R29 og brukte min hvite gel pen til å lake polka prikker på
skjerfet. Jeg fargela nesen med YR07.

Da var det bare å putte det hele sammen :) Jeg limte huset til basen. Jeg brukte Stickles på døra og vinduene for å gi det litt glittereffekt til kortet.

Så festet jeg treet og den brune delen av lasteplanet til bilen.
På trærne jeg har dieset ut så festet jeg først den grønne delen. Så kuttet jeg bort mesteparten av den hvite delen. så den passet på toppen av det grønne. Så det ble seendes ut som snø på toppen av treet.
 
Jeg brukte 3D tape til å få litt forskjellige lag i krotet, og limte snømannen og bilen med det. 
Og da var jeg ferdig ! Et vintertema kort ferdig på relativt kort tid. 



Det fine med denne bakgrunnsdiesen er hvor mange forskjellige måter du kan bruke den på.
Ved å bruke hvit kartong blir den perfekt som vinterlandskap og ved å bruke grønn kartong har du grunnlaget for et sommerkort :) Her er det kun fantasien som setter grenser !

Skrevet av Dawn

Materials used:
Lawn Fawn Stitched Hillside Backdrop - landscape

Copics:

You May Also Like

0 kommentarer