Penneholder

by - 11:10

Skolestart


Nå er skolen igang, og da nabojenta hadde bursdag nylig- ville jeg gjerne lage noe fint til henne som ble stående en stund. Valget falt på en blyantholder, det passer perfekt til både store og små studenter- og mange andre også forsåvidt.

Boksen
Jeg brukte et mønsterark fra Maja Design. Jeg liker de duse, fine fargene og nøytrale mønsteret.
Forside og bakside matcher perfekt, så slipper jeg å tenke.

Boksen ble laget på frihånd uten mål. Jeg klippet ut seks papirstrimler i Kraftkartong som jeg brettet på midten, og limte sammen de 6 i en "stjerneform". Toppen ble klippet og farget slik at det skulle ligne på en blyant, og  utenpå blyanten formet  jeg et mønsterarket. Jeg formet en bunn av samme mønsterpapir og limte opp rundt kanten, som fikk en ekstra stripe mønsterark over for å dekke ujevnheter.





Dekor
Til å pynte med stemplet jeg hele alfabetet med alfabetstempler. Jeg brukte noen fra MFT, men du finner noen ulike alfabetstempler her og her. Rundt hele den sekskantende boksen skrev jeg bursdagsbarnets navn Helene, som perfekt nok består av 6 bokstaver. Disse bokstavene fikk jeg på med en alfabetstensil som ligner på denne, og Distress Oxide i fargen fossilized amber.



Siste finish
Små stjerner fra Rayher design tar igjen stjernedesignet fra papiret, og på de gule bokstavene fikk jeg lagt på en liten skygge med Stickles glitterlim. Ferdig.



Håper deres små og store har hatt gode oppstarter! Nå er vi igang ;)


Augustklem fra DT Cathrine

You May Also Like

0 kommentarer