Jula varer helt til påske

by - 09:00

Ok, så er ikke det helt sant, og det er mange rundt omkring som fjerner julepynten sin i dag, men jula varer teknisk sett en uke til. Men DA er det slutt ;) Jeg har naturlig nok et julekort å vise frem i dag, det skulle egentlig ha vært med i adventskalenderen, men der ble det noe kluss, så da kommer det nå.

For en som stort sett lager veldig enkle kort er dette noe litt utenom normalen. Tro det eller ei, men bare selve shakerboksen tok et par timer å lage.
Jeg er i utgangspunktet ingen fan av rødt til jul, men jeg er glad i utfordringer. Ikke er jeg glad i gull heller, så man skulle tro at julearkene til Prima, som både hadde rødt og gull, ikke var noe for meg, men jeg er også sta, så jeg får til å bruke det meste likevel. Jeg valgte arket Most Wonderful Time of the Year for to av panelene på kortet mitt. Jeg målte og var nøye med at rutemønsteret skulle være sentrert på panelene. Utrolig nok funker rødt og svart til julekort! Teksten er fra den andre siden av det samme arket, den er stanset ut med en die fra My Favorite Things. Rammen rundt er stanset ut med samme die i gullkartong som matchet gullfargen i teksten.

Jeg brukte en die fra Rayher til å stanse ut motivet mitt, som kommer fra Spreading Christmas Magic-arket i julekolleksjonen til Prima. Dieen stanser ut noen hull som jeg måtte dekke til på baksiden for å kunne bruke den til en shakerboks, men det var lett å fikse. Jeg stanset ut den samme dieen tre ganger til - to i mosegummi og en i den samme gullkartongen som jeg brukte på rammen rundt teksten. En bit acetat mellom det øverste laget mosegummi og gullkartongen holder glitteret i shakerboksen på plass.
Bak shakerboksen har jeg enda et mønsterark, her ville jeg ha noe i kontrast til det røde, så da falt valget på Christmas Joy-arket. Jeg har også lurt på plass noen snøfnugg fra Rayher.
Her er omtrent alt på kortet limt på med dimensjon, så kortet er ganske tykt, selv om det kun er forsiden som er pyntet.

You May Also Like

0 kommentarer