Stjernebok til konfirmant - tutorial

by - 12:14




Stjernebok eller stjernealbum er på nytt blitt populært og her har jeg tatt noen bilder underveis når jeg har laget en for en konfirmant. Jeg har ikke dekorert den inni, men som forslag så kan man lime inn bilder av konfirmanten fra baby og opp til konfirmansjonsdagen. Eller man kan kombinere med bilder og konfirmasjonstekster. Jeg har brukt 2 forskjellige farver på kartong og på det ytterste laget har jeg brukt ark fra Papirdesign. Farvene jeg har valgt kan brukes både til gutt og jente 

Her er mine mål: 
Kutt til 7 stk biter som er 4" x 12 " - score på midten (6"). Her har jeg valgt hvit kartong
Kutt til 7 stk biter som er 4" x 10" - score på midten (5"). Her har jeg valgt lys petrol farve
Kutt til 7 stk biter som er 4" x 8" - score på midten (4"). Her har jeg valgt 3 forskjellige ark fra Papirdesign




Arkene og kartongen skal limes sammen og ta et tynn stripe med lim (eller bruk tape hvis man foretrekker det). Jeg velger lim på grunn av at hvis jeg er uheldig og ikke limer fast kant i kant så kan man letter justere med lim enn med tape. 



Lim så fast alle tre bitene i hver ende sånn at de ser ut sånn


Når alle 7 delene er limt sammen så skal man begynne å lime fast hver del. Jeg har fordelt lim utover hele den ene hvite siden, men lar det være igjen en stripe på ca 1 cm ved bretten som jeg ikke har lim på. Lim så alle 7 delene samme opp på hverandre som en bok. Forsiden og baksiden av boken skal ikke limes sammen, men det skal lages en perm forside og bakside. 



Før jeg limer kartong og ark på forsiden og baksiden av boken så fester jeg et bånd med tape på begge deler som skal brukes til å holde boken sammen. 



Jeg har kuttet til 2 biter som er 4" x 6" i samme farve som del 2 av stjerneboken. Den limes på som en perm på forsiden og baksiden. Jeg har brukt noen rester av arkene og dekorert med 



Albumet er så ferdig til å dekoreres innvendig



Når det skal stå utslått på gavebordet så binder man bare båndet i en sløyfe sånn at den står oppslått som en stjerne 



You May Also Like

0 kommentarer