Enkle slimlinekort

by - 09:00

Hei og hopp! 

Elin her i dag. Slimlinekort har vært in en stund nå, og det kommer flere og flere dies til formålet fra flere og flere produsenter. Pinkfresh Studio var tidlig ute, og i dag har jeg laget et par kort med en enkel die med jukesøm derfra. 

Det første kortet kan nesten ikke kalles ordentlig slimline engang, for jeg sørget for at panelet ble litt mindre ved å bruke delvis utstansing og kjøre gjennom maskinen min to ganger. Dette måler ca 7 3/4 x 3 3/4". 

Jeg brukte en die fra Papirdesign til å stanse ut ordet gratulerer 6 ganger og limte dem oppå hverandre. De 5 nederste lagene er vanlig hvit kartong, det øverste laget er faktisk fra mønsterarket, som er #06 fra vårserien til P13. Arket har mye åpent i midten, og ved å bruke den biten istedenfor hvit kartong på det øverste laget vil hvitfargene mine matche. Jeg stemplet "med dagen" (stempel fra Papirdesign) på en bit av arket #04, også fra vårserien, og embosset i hvitt med embossingpulver fra Ranger før jeg pyntet enkelt med et par paljetter. 

Kort nummer to er like enkelt, faktisk enda enklere, både i utførelse og utseende. Her har jeg brukt den samme dieen fra Pinkfresh Studio, men stanset ut normalt, så dette kortet måler ca. 3 3/4 x 8 3/4". Jeg har brukt det samme arket fra P13 på dette kortet, det er fantastiske ark å jobbe med, de er så tykke og gode. 

Også her har jeg stanset ut en die flere ganger og lagt lagvis oppå hverandre. Her har jeg 4 lag hvit kartong, ett lag med en utstanset sirkel i vellum, så 4 lag til med hvit kartong. Ved å lime lag på lag vil det utstansede elementet likevel komme godt frem selv på en litt urolig bakgrunn som denne. 


You May Also Like

0 kommentarer