Slimline HO HO HO

by - 09:00

Hei og hopp. Jeg har eg julekort å dele i dag, denne gangen er det et slimlinekort, med de herlige juleselfiene fra My Favorite Things. Jeg fargela disse i sommer under 30-dagersutfordringen til Kathy Racoosin. Jeg digger no line-fargelegging og disse var morsomme å leke med. 

Jeg brukte slimline starter-dieen fra My Favorite Things til å stanse ut et panel med Blue Breeze kartong for fronten av kortet mitt. Jeg stemplet Paint Splatter bakgrunnsstempelet (også fra MFT) mer VersaMark og embosset i hvitt med Super Fine Detail embossingpulver fra Ranger. Jeg syns det ser litt ut som snø, og det tilfører en diskrét detalj til bakgrunnen uten at det trekker fokuset for mye vekk fra motivene. 

Jeg ville ikke lime de fargelagte motivene rett på den blå kartongen og bestemte meg for å lage matter bak hvert av motivene. Jeg skjærte dem til å bli bittelitt større enn selve motivene. Det ble veldig tynne rammer, vi snakker om ca 1/32" rundt hele kanten. De er kanskje små, men det var nok til at det ikke ble plass til tekst mellom bildene, så jeg klippet fra hverandre HO HO HO-teksten fra Secret Santa-settet (også fra MFT), stemplet den ene HO-en tre ganger over hverandre og embosset i hvitt rett på panelet med alven. Jeg limte på panelet med 1 mm 3D-puter og sørget for å lime det midt på kortet, før jeg limte de andre to motivene over og under, også med 1 mm 3D-puter. 


 

You May Also Like

0 kommentarer