Boks til marsipanpølser

by - 10:00

 Jeg har laget en boks til marsipanpølser før til jul, men da la jeg ikke ut noe mal. Det har jeg lagd nå og laget en boks i påskestil. Har brukt ark fra den nye kolleksjonen til Papirdesign og der var det noen nye ark og jeg har brukt dette til denne boksen. Jeg har brukt baksiden av arket til innsiden av boksen. God påske diesen er også fra Papirdesign. Blad diesen er fra Aurelie, og jeg har brukt bl.a roser fra Papirdesign. 


Bunnen
Kutt til en bit kartong som er 16 cm x 19,5 cm. Score ved 2 cm på alle fire sidene.
Kutt inn fra siden som på bildet her


Ta lim på de små flappene og lim sammen i hvert hjørne. Jeg bruker flytende lim til sånne ting for da kan jeg justere litt hvis jeg skulle lime sammen litt skjevt. 


Lokket
Kutt en bit kartong som er 16,1 cm x 19,7 cm og som på bunnen så scorer man ved 2 cm på alle fire sidene. 
Til lokket så klipper man bort 2 av flappene som på bildet under her



Lim sammen i to av hjørnene



Ta deretter lim på denne flappen



Lim fast flappen til bunnen 


Jeg kutter scrappepapiret ca 2 mm mindre enn de forskjellige feltene, men man gjør litt som man ønsker. Man kan lage et skrivefelt på innsiden og skrive en hyggelig hilsen om man ønsker. Kan være lurt å skrive ferdig teksten før man limer inn hilsnen så det er enklere å skrive. 



- DT Sissel Anita - 






You May Also Like

0 kommentarer