Påskeboks med mal

by - 10:00

 Denne eska har jeg laget i påskestil, men den kan lages med andre papirer og gis bort andre tidspunkt på året også. Denne esken har jeg lagd sånn at den kan innholde en pose med vaffelrøre fra Toro, 2 kakaoposer og 2 kvikklunsj. 

Materiealene jeg har brukt er ark fra Papirdesign

God påske dies fra Papirdesign, og rammedies. 

Harepus og sommerfulg er fra Rayher

Blader til blomstene er fra Studiolight


For å lage boksen trenger du to ark med Bazill eller kartong i 12 x 12 størrelse. 

For bunnen: 22 cm x 28 cm, score alle fire sidene på 4,5 cm
For lokket: 20,5 cmx 26,5 cm, score på alle fires sider 3,5 cm
Kutt inn på kortsiden som vises på bildet under. 



Jeg prøvde å lime på kartong (paneler) og papir før jeg limer sammen esken - og det fungerte bra. Men må bare huske å passe på at hvis man har mønsterark som her med mønster som må være en spesiell vei så må man passe på når bitene limes på. Når paneler og ark er limt fast så fortsatt jeg innsiden. 


Men på innsiden så må man ikke lime fast på de to endene før man har limt fast esken. Ellers vil man lime over scrappepapiret



Når esken er limt sammen sånn som på bildet så kan man lime fast scrappepapiret. Gjør det samme på lokket også



Her er esken fylt opp med innhold, men kan selvsagt fylle det med annet innhold 



You May Also Like

0 kommentarer