Brettekort med ark fra Crafters Companion

by - 10:00

 Et brettekort som kan lages i forskjellige størrelser, men jeg har valgt å lage det i 10 cm x 10 cm når det er brettet sammen. 


Jeg har en del A4 og lettersize kartong og det er greit å få brukt opp litt av den til disse kortene. Jeg kommer nok til å lage en del av disse. Jeg har brukt samme arket på alle sidene, men man kan gjerne bruke restepapir også. 

Jeg har kuttet en bit kartong som er 20,5 cm x 20,5 cm, og score på 10 cm og 10,5 cm både vannrett og loddrett. Kutt vekk delen som er markert grå på bildet under. Grunnen til at jeg har laget en liten rygg (den delen som er 0,5 cm) er at da kan man pynte mere inni kortet.  


Jeg har kuttet arkene i 9,5 cm x 9,5 cm. Deretter har jeg brukt en sirkel dies og kuttet til kartong og ark og brukt flere Mathia stempler på 3 av sidene. En side er brukt som skrivefelt - og jeg oppdaget at når jeg hadde limt fast arkene på utsiden av kortet at jeg hadde snudd på kartongen. Men det fungerte uansett. Før man limer på arkene på fremsiden så limer man fast et bånd på forsiden og baksiden av kortet hvis man vil bruke bånd. 

Jeg har brukt ark og die cuts fra denne blokka 








You May Also Like

0 kommentarer