Pop up kort med snøkule og Maja design

by - 10:00

I tradisjonens tro starter jeg å scrappe julekort mens det er sommer. 
Dette kortet heter på engelsk "Hexagonal Pop - up Snow Globe" Det er mange som har både laget tutorial og kuttefiler på denne typen kort. Akkurat denne gangen, har jeg tatt en enkel løsning. Jeg har kjøpt kuttefil Silhouette Store, designet av Lori Whictlock. Filen er modifisert litt. 


I mangel på Maja sin nye julekolleksjon i tide, har jeg brukt fjorårets julekolleksjon - Traditional Christmas. Kortene er pyntet på begge sider, slik at de ser ut som det er forsiden på begge sider.


Trepynt med snøflak og rådyr, er fra Rayher. Snøflaket er med rosa glitter. Her er det også brukt hvit glitter på trærne, stubbene og i skjegget på gnomen.



Teksten "God Jul" med skygge har jeg laget selv i Silhouette studio og kuttet med Silhouetten. Den blå blomsten er fra Prima.


På baksiden er det brukt en rund trefigur fra Rayher. Blomsten er laget med Heartfelt dies, stempel og platform. Her er det brukt mini glasskuler i hvit.



Juletreet er trefigur fra Rayher.


Kortene kan legges sammen og bli helt flate, slik at de kan sendes i posten.




     Scrappehilsen fra Kirsten

You May Also Like

0 kommentarer