Triple fold card

by - 10:00

 

Jeg fant på nett et Triple fold card som jeg fikk lyst til å lage. Jeg har brukt 2 ark fra Pion til dette julekortet. 

Ark 1 og ark 2

Tredekor - snøstjerne fra Rayher



Kutt først kartong i størrelsen 5,5" x 12". Score på langsiden ved 

4 1/4" - 7 1/4" og 10 1/4". 

I tillegg trenger du en stripe kartong i 1" x 12"


Jeg har limt på ark på alle flappene på både forside og bakside. Arkene er kuttet ca 2 mm mindre enn hver kartongdel. Det samme med stripen med pyntepapir som jeg limt på kartongstripen. Den er 2 mm mindre i bredden enn kartongen. På innsiden av kortet på den bredeste delen har jeg limt på et skrivefelt. Pass på og ha det litt mindre enn delen som foldes over sånn at skrivefeltet ikke vises. Man kan gjerne dekorere mer på alle foldene som er inni kortet, men jeg lagde dette veldig clean and simple. 


Her har jeg brukt en stempelplate fra Mathia Design og en fra Huldra Designstudio. 
Brukte stempelpute fra 


Etter at jeg har limt ark på kortet så limte jeg arkstrimlen på kartongen og brettet rundt kortet sånn at det er litt rom for å trekke mavebåndet av etter at det er limt. For å gjøre det finest mulig så har jeg limt sammen endene på forsiden sånn de blir skjult bak rundingen med snøkrystallen. Jeg har tegnet et strek på venstre side av båndet så jeg ser hvor langt jeg skal ha lim/tape på før jeg lukker mavebåndet. Deretter limer jeg sirkelen på 



Pass på å ha lim bare på mavebåndet sånn at sirkelen med snøkrystallen ikke limes fast i kortet. 










You May Also Like

0 kommentarer