Julekalender 4. desember - årskalendere

by - 09:00

 

Kalendere er noe mange trenger og hvorfor ikke lage noen å gi bort til jul? Her kommer noen tips til hvordan lage noen med de små kalenderene fra Papermania. 



På den første har jeg brukt den største tag diesen fra en av Crealies sine sett, men man kan også bruke en av StudioLight sine. I midten av tag'en har jeg brukt en oval dies fra Spellbinders. 
Arkene jeg har brukt er fra høst serien til Maja Design. Serenity inne i den ovale sirkelen og Petrichor på tag'en. Blomster fra eget lager, men finner mange forskjellige fine blomster i nettbutikken her. 
Jeg har brukt kraft kartong fra Rayher til både tag og oval sirkel for jeg syns den er veldig stødig til diverse prosjekter. Den ovale sirkelen er også satt på 3D puter. I tillegg har jeg brukt en blad dies fra Crafters Companion fra dette settet. 



På denne kalenderen har jeg kuttet en bit kartong i 11 cm x 28 cm og brettes i 2 så den blir frittstående på bordet. Kuttet til scrappeark som er limt 1 del på forsiden og en del på baksiden for at det skal stå stødig. Jeg har brukt dette arket fra Maja Design. Til å dekorerer på toppen av kalenderen har jeg brukt dette arket som jeg har stanset ut med en dies fra StudioLight. En bit av arket er også brukt som panel bak kalenderen og satt på 3D puter. Jeg kuttet tag'en i passe lengde + 2 cm ekstra sånn at jeg kan brette over kanten på kalenderen og over på baksiden. Satte den avkutta delen på en bit kartong og kuttet rundt så det blir en liten ramme rundt. Jeg limte på en blonde og blomster fra eget lager og bladet er fra samme diesen som nevnt i kalenderen over. Blonden er limt på innsiden av kalenderen 



På den tredje kalenderen så har jeg brukt 3 ark fra Maja Design. Man kan også velge ark ut i fra årstidene om man vil det, men jeg har bare brukt 2 grønne til selve kalenderen og det tredje som er ensfarvet til paneler på kalenderen. 
Jeg har brukt Coffee Break, Gardening og Leaf. 
Til å pynte med har jeg brukt sommerfugler som jeg har klippet ut fra et ark fra Simple Stories
og så har jeg brukt dies fra Simple and Basic, og Spellbinders. I tillegg til bling fra Docrafts


  
 



Kutt 2 biter kartong i størrelsen 19 cm x 21 cm, og score på den korteste siden på 1 cm og 10 cm. 


Kutt 4 deler mønsterpapir i størrelsen 8,7 cm x 20,7 cm
Kutt 12 biter av ensfarvet mønsterpapir eller kartong i størrelsen 5,1 cm x 7,6 cm



Lim ett og ett kalenderark på de små bitene og lim fast til mønsterarket. Jeg limte ikke sammen kalenderen helt før jeg var ferdig med å dekorere. Bedre å jobbe med når den ligger flatt på pulten. 







 




You May Also Like

0 kommentarer