Fire småkort med helt nye Mathiastempler

by - 11:06

Helt nye Mathiastempler har akkurat kommet inn i butikken. Disse måtte jo prøves ut.

Ofte er det snakk om at mange synes det er litt vanskelig å vite hva de skal selge på markeder og lignende. Jeg vil anbefale å lage en liten serie med små kort, som er relativt enkle, og selge disse i en pakke. Disse pakkene egner seg også kjempefint som smågaver. Alle kortene her er 8cm x 10cm. Småkort er jo noe man alltid trenger. Mathiastemplene egner seg utrolig bra til denne typen kort, med norske og litt "rett på sak" tekster.


Kortene her er laget av et Graphic 45 ark, som var igjen i en blokk jeg hadde liggende (Elegance). Generelt sett vil jeg anbefale småmønstrede ark til denne typen kort. Både Maja design, Papirdesign og Graphic 45 har mye fine ark som egner seg til lignende kort. Her finnes det et hav av ulike ark å velge mellom i butikken, og også ganske mye Graphic 45 ark og blokker. Jeg har stemplet med Archival ink og brukt stempelplatene.


Her er det brukt stempelplata "Typograf" og


"Martine", fra de nye Mathia stemplene



Kortene er egentlig laget ganske enkle. Tekstene er kuttet og klippet ut, og den runde diecutsen er en enkel sirkeldies. Bak tekstene er det lagt rosa glitterark. Dette er klippet på frihånd med vanlig saks eller mønstersaks.


Her vises også baksiden av to av kortene. Det er lagt paneler på alle baksidene, med sort kant. Så er det lagt litt washi tape bak stempelet på baksiden. Her har jeg lagt inn et lite stempeltrykk av en Mathiakatt, fra en av de gamle stempelplatene og skrevet navnet mitt under. Dette er litt for å vise, at du ikke må bruke "laget av" stempel på baksiden. Du kan bruke et lite motiv og skrive navnet ditt under.



De fire kortene



Dette kortet er laget med små rester på 2cm x 2cm papirbiter. Bitene er limt på sort kartong (7,5cm x 9,5cm) med 3d tape, som så er festet på kortbasen (8cm x 10cm). Her er det også brukt paljetter i sølv som litt pynt på kortet.



Dette kortet er laget med hvit kartong (7cm x 9cm) på  sort kartong (7,5cm x 9,5cm) som så er festet på kortbasen (8cm x 10cm). Teksten "du får oss til å smile" er kuttet ut med sirkeldies. Her er det også bruk brukt paljetter i sølv.  Stripen i mønsterark er en liten rest av papiret.


Kortet her er laget etter samme prinsipp som over. Dette kortet er laget med hvit kartong (7cm x 9cm) på  sort kartong (7,5cm x 9,5cm) som så er festet på kortbasen (8cm x 10cm). Stripen av mønsterarket er også en liten rest av arket. Også her er det brukt paljetter i sølv. Teksten i sort er stempeltyper som jeg har ønsket meg lenge. Ofte har jeg laget disse på PC og skrevet ut, men nå slipper jeg det. Utrolig anvennelig på en mengde prosjekter. Bannerene her er klippet på frihånd.


På dette kortet er det brukt fult panel med mønsterark på forsiden av kortet. Teksten er kuttet til med skjærebrett, for å få den jevn. Bannerene er klippet til på frihånd.


Baksidene på kortene er alle pyntet likt. De er enkelt pyntet med panel, en stripe washitape og en Mathiakatt med min signatur. Her kan også innsiden av kortene skimtes. Innsiden er helt enkelt pyntet med en sort kant og et hvit skrivefelt. Jeg tenker at slike småkort ikke trenger å være mye pyntet inni, men litt er fint.

Ønsker dere en kreativ helg videre. Scrappehilsen fra Kirsten



 

You May Also Like

0 kommentarer