Skuff med påskemiks

by - 10:00

Benthe lagde en skuff her i en tidligere bloggpost og da fikk jeg endelig somla meg til å lage en som jeg har tenkt på en stund. Kikker alltid rundt etter godteri som jeg kan lage innpakning til og her har jeg brukt en pose med påskemiks som basis. Men tror mange foskjellige godteposer kan få plass i denne så lenge de ikke er mye større enn 12 x 15 cm. Jeg har dekorert den i påskefarger, men har ikke brukt påsketekster så denne kan brukes til mange forskjellige annledninger.

 Produktene jeg har brukt er Maja Design ark

Sunny Morning - Everyday life og Sun - Everyday life mono

Bazill 

Tekst fra Mathia Design

Rammedies fra Spellbinders

Blomster fra Papirdesign og blad dies er også derfra. 

Utstansa blomster er dies fra Simple and Basic

og så har jeg brukt halvperler og en liten bit bånd til å kunne dra ut skuffen med 

  



Mal til skuffen

Kutt en bit kartong  21,6 cm x 24,6 cm

Score på 2,3 cm og 4,8 cm rundt på alle fire sider. Kutt inn der hvor det er merket med oransje strek. Lim sammen 




Ta lim på de minste klaffene og lim sammen som en boks. Ta deretter lim på de ytterste klaffene på boksen og brett ned. Ønsket i dette tilfellet å ha litt kraftigere vegger på skuffen så derfor er de doble. 
  



Til omslaget så kutt en bit kartong 15,2 cm x 30,5 cm

Score på 6 cm – 8,6 cm – 20,8 cm og 23,4 cm



Jeg brukte cropadile tangen til å lage et hull for båndet og festet det på innsiden med dobbelsidig tape. Kuttet til en stripe mønsterpapir og limte på innsiden for å skjule båndet. 




Limte en bit mønsterpapir i bunnen av skuffen også så den ble stødigere. Kan også lime mønsterpapir på alle sidene også hvis man vil. 


DT Sissel Anita


 

You May Also Like

0 kommentarer