Fire enkle kort i serie med Graphic 45 resteark og Mathiastempler

by - 12:57


Jeg har ofte fått spørsmål om jeg kan lage opp noen kort som kan brukes til ulike sammenhenger. Ofte har jeg da fått spesielt beskjed om at kortene ikke skal være så avanserte, for da er det så vanskelig å gi dem vekk sammen med en liten gave. Her er et eksempel på et slikt sett med kort. De kan fort lages av litt resteark og er supre å gi vekk som et sett eller selge som et sett. De er fine til den lille vertinnegaven, eller den lille bursdagsgaven.

Kortene her er 8cm x 10cm. Dette er en god liten størrelse synes jeg.  Her er det brukt hvit kartong som base. Jeg kjøper gjerne bunker med A4 kartong, for å redusere prisen på materialene litt.


Graphic 45 arket er et gammel rest av et ark, men det finnes mange ulike ark som ligner i nettbutikken. Bak stemplentrykkene, har jeg brukt rosa glitterkartong. Glitterkartong bak stempelteksten gir en kjempefin effekt. Ta gjerne igjen en av fargene i bakgrunnsarket, men la også gjerne fargen på glitterkartongen være litt sterk. Vi har mange farger å velge mellom.


Her vises baksiden på to av kortene. Alle baksidene er like. De er pyntet med mønsterark, en stripe washitape og Mathia sin lille katt. 



På disse kortene er det brukt flere ulike stempelplater fra Mathia. Blant annet er det brukt plata "Typograf", som jeg har falt veldig for.


Har fått litt hjelp til å ta bilder her på slutten

Ønsker dere en riktig god påske. Scrappehilsen fra Kirsten


 

You May Also Like

1 kommentarer