Mini utbrettsalbum

by - 10:00

Her har jeg laget et lite mini utbrettsalbum - kan f.eks brukes til skrytealbum til besteforeldre eller som en liten gave til venn/venninne som man har vært på tur sammen med. Jeg har brukt det til å lime inn bilder av min gode kattenabo Helmer som jeg har passet litt i sommer og som stadig vekk er på besøk hele året. Jeg legger med mal på mitt album.  Du trenger litt over 1 ark med kartong. 

Rosene er fra Papirdesign og de store er fra eget lager, men Hobbykunst har mange forskjellige her.

Blad dies er fra Spellbinders.  


Jeg har kuttet 3 remser som er 9,5 cm bred og 30,5 cm lang. 
Score på 9,5 - 19 cm og 28,5 cm. 

Har bare bilde av to av remsene, men sånn ser de ut før de limes sammen.



Tar lim på den smale stripen og limer sammen med den delen som er helt til vestre på bildet over


Her er to av stripene limt sammen. Jeg limte på den 3.dje etter at jeg hadde dekorert de to første for jeg måtte få inn litt flere bilder



Permen kutter jeg en stripe som er 9,8 cm x 27 cm. 
Den scores på 9,7 cm - 11,7 cm - 21,4 cm - 23,4 cm

Jeg syns det er enklest å dekorere permen før jeg limer fast innholdet. Så det første bildet er fra utsiden. 
Jeg har brukt arket Housekeeping fra Maja Design. På den delen som blir ryggen har jeg festet to splittbinders, og det samme har jeg festet en på flappen som blir på forsiden. Hobbykunst har litt forskjellige splittbinders her. Jeg  har festet de før jeg har limt inni permen så de blir skjult.



Dette blir innsiden av permen og jeg limer ikke arket på den delen som albumsidene skal limes fast i før etter at det er limt fast. 


Ha lim på den lille flappen 


og lim fast på permen. Deretter kan man lime på siste biten med mønsterark. 


Legger inn noen av sidene i albumet for det ble ganske mange til slutt. Jeg har brukt en del resteark siden hver side er 9,5 x 9,5 cm så er det ikke plass til så mye pynt og så ville jeg ikke at den skulle bli veldig tykk. Tekst kan man vurdere å skrive på sidene, men det har jeg ikke gjort her. 


Klaffen limes fast med borrelås




DT Sissel Anita








You May Also Like

0 kommentarer