Adventskalender bok - med mal

by - 10:00

 Connie kom med et ønske om en adventskalender i bokform med 4 små bokser inni. Da er det bare å svinge seg rundt å prøve å få til noe. 

Jeg har brukt ark fra Reprint sin Frozen serie. Flowers og Hearts

Likte at det var de 4 adventslysene så jeg brukte det motivet til denne. 

Båndet er limt fast på boka før jeg har limt på forsiden og baksiden. 





Jeg tok utgangspunktet i fremgangsmåten til liten pizzaeske i fra denne bloggposten, bare med litt andre mål. Men måten å lime sammen på og hvordan den er klippet og scoret på er den samme måten. 

Målene på disse boksene er: 
Kutt kartong i størrelsen 10 cm x 19 cm. 
Score på den lange siden ved: 1 cm - 9 cm - 10 cm og 18 cm
På korte siden så scorer du på 1 cm og 9 cm. 

størrelsen på boksene ferdig limt sammen er 8 cm x 8 cm, og 1 cm tykk. Lim fast boksene på permen

sirklene er fra Simple and Basic, og tallene er fra et veldig gammelt klistremerke alfabet som jeg dro frem fra en skuff. Bruk eventuelt dies å stanse ut tall med. 




Permen er laget av 2 biter som er 20 cm x 21,5 cm og scores på 20 cm så selve permen blir firkantet. De to smale stripene limes da sammen og blir ryggen på boka. Litt for å gjøre den ekstra sterk. Inni har jeg limt på kraftkartong og på venstre side så har jeg stanset ut en kristornkrans fra en dies fra Papirdesign og så har jeg limt på bling på de som vises som kristornbær. 


Det er plass til et f.eks noen teposer, flate karameller eller annet morsomt som får plass i boksene. Man kan også legge inn en lapp med noe hyggelig man kan gjøre i adventstiden. Siden det er 4 bokser så blir det ikke uoverkommelig å gjøre. Hva med å dra på kino å se en julefilm, eller se en julefilm på tv med litt popkorn og typisk kinogodis? Eller bake pepperkaker, eller noe annet man ofte gjør i adventstiden. 



Baksiden


DT Sissel Anita






You May Also Like

0 kommentarer