10. desember - Julekalenderen 2023 - Utbrettsboks med mal

by - 09:00

 Jeg oppdaget at jeg har brukt et ark fra Papirdesign som ikke er i nettbutikken lengre, men Papirdesign har mange flotte ark som kan brukes. Kom nye juleark nå i høst. Stemplet er fra plata Julekatten fra Mathia design. 

Jeg har brukt en gammel sirkeldies jeg har, men du kan bruke en fra Crealies som ligner veldig. 

Sirkelen er limt fast på ene halvdelen, men festet med borrelås på andre halvdelen. 




Kutt en bit kartong i størrelsen 21 x 28 cm. 
Score på korte siden ved 7 cm og 14 cm. 
Score på langsiden ved 3,5 cm 10,5 cm - 17,5 cm og 24,5 cm. 
Kutt ved 5 cm fra begge sider, men bare på de to ytterste delene  ved 5 cm og 23 cm. 


Før man skal montere esken så kan det være lurt å ta vekk 3 mm på der jeg har merket med rød strek. Dette er for at det skal bli enklere å lukke boksen. 


Sånn ser arket ut når jeg er ferdig med å score og kutte



Når man skal begynne å lime sammen boksen så begynner jeg alltid med boksen i midten. Men før man limer sammen så kan det være lurt å prøvebrette den sammen så man ser at det går greit å lukke den. 

Her er første siden limt sammen


Her er hele boksen i midten ferdig


De små flappene skal limes på innsiden, men anbefaler å brette sammen sidene først for å se at den lukker seg om boksen


Og så tar jeg ut den lille flappen og har lim på den før jeg lirker den inn igjen. Dette for å unngå at man limer sånn at lukkingen blir for trang. Holder man boksen sammen så unngår man det. Gjør sånn på alle 4 sidene. 


Boksen er så ferdig og man kan lime på mønsterpapir etter eget ønske. 







You May Also Like

0 kommentarer