13. desember - Julekalender 2023 - nye kalendere

by - 09:00

 

Jeg syns det er moro å lage kalendere og prøver å lage litt forskjellig for å ha hjemme og på kontoret. Gir også bort noen hvert år så jeg må teste ut noen nye varianter. 

Her er den første: 

Jeg har brukt ark fra Papirdesign, blomster fra Prima og blad dies fra Spellbinders. Kalenderen jeg bruker i denne bloggposten er fra Papermania

 


Jeg har brukt basen fra Post-it holderen jeg lagde i denne bloggposten så bildet under er derfra. 

Kutt en bit kartong i størrelse 4,5" x 12". 
Score på 4" - 8" - 9,5" og 11"



Kalender nr 2

Her har jeg brukt en liten broderiramme og limt papir bak. Jeg brukte en sirkeldies som jeg hadde som var i passende størrelse, men om du ikke har det så kan du lime på arket og så klippe rundt ramma. Jeg stanset ut 2 sirkler og så delte jeg den ene i to ved å rive over arket. Ser det såvidt bak kalenderen. Jeg brukte et ark fra Maja Design. Kalenderen syns jeg var litt bred så da tok jeg skjærebrettet og kuttet vekk en liten del på begge sidene. Limte kalenderen på en liten bit restekartong. Deretter stanset jeg ut to blader fra en dies fra Papirdesign og pyntet med to blomster fra Prima. klippet også ut en sommerfugl i fra Vakre sommerfugler klipparket fra Hobbykunst. Pyntet med litt halvperler i gull inni rammen. 
For å henge opp kalenderen har jeg brukt litt hamptau



Kalender nr 3

Jeg har brukt et ark fra 49 and Market for de er stødige og bøyer ikke så lett når de står på pulten som denne kalenderen. Denne er enkel og jeg har skrevet opp målene jeg har brukt. Først kuttet jeg kalenderen litt på begge ender så den ble litt smalere. Jeg kuttet den 6,4 cm bred. 

Arket er kuttet så det er 21 cm x 28 cm. Score på den smaleste siden ved 6,5 cm - 13 cm - 19,5 cm. 
Brett og form den som en trekant og ha lim/tape på den stripen som er igjen som er 1,5 cm. Lim den fast sånn at den delen kommer på innsiden av kalenderen 


Jeg ville ha et panel hvor jeg limer kalenderen på og kuttet de så de er 5.1 cm x 25,5 cm. Men kan også gjerne lime kalenderen rett på arket om man vil det. Jeg har ikke dekorert noe på denne for limer man på pynt som bygger i høyden så blir kalenderen stående litt skjevt på pulten. Denne kalenderen er f.eks kjekk å ha foran tastaturet og under PC skjermen. 





DT Sissel Anita



You May Also Like

0 kommentarer