15. desember - Julekalender 2023 - Rittersport kort med mal

by - 09:00

Jeg har laget et firmantet rammekort som man kan putte en Rittersjokolade i midten av ramma. Eller man kan dekorere den og stemple en tekst eller ha et motiv i midten. 

Jeg har brukt ark fra Papirdesign sin nye kolleksjon på dette kortet og på utsiden har jeg brukt arket Julestjerner 1.  På innsiden har jeg brukt av arket God jul og Julestemning

På forssiden har jeg brukt kristtorn kransen og julestjerna fra Papirdesign.Der hvor bærene på kransen er har jeg limt på gull halvperler.  

Malen ligger lengre ned under bildene. 




Ramme

Kutt kartongen til 25 cm x 25 cm. Score på 1,5 cm - 3 cm - 4,5 cm og 6 cm på alle fire sidene
På de sidene som blir topp og bunn lag et skrått strek fra innerste streken og 1,5 cm inn på brett nr 2. 
Skjær bort delene som på malen. 
Kutt inn der det er merket med oransje på de små firkantene. De skal man ha lim på og lime fast den innerste bretten
Brett rammen inn på venstre og høyre side først og ha lim på den ytterste delen som da blir ned mot bunnen. Nå tar man å bretter inn toppen av rammen og har lim på den ytterste flappen som da blir ned mot rammen. Skråstrekene skal ligge pent i hjørnene. Deretter limer man bunnen. 




Cover: 
Kutt kartong som er 13,2 cm x 28,1 cm. Score ved 13,2 cm og 14,9 cm
Lim så rammen fast på kortet og dekorer. 


DT Sissel Anita







You May Also Like

0 kommentarer