2. desember - Julekalender 2023- sjokoladekort med mal

by - 09:00

 Sjokoladekort finnes i flere forskjellige varianter, men her har jeg laget en mal for 100 grams melkesjokolade. 


Jeg har brukt ark fra Papirdesign og Reprint


Permen

Innsiden. 


Ta den aller minste flappen på innsiden av den flappen på venstre side av bildet over og ha lim på den ytterste delen. Limes likt på begge sider. Jeg har limt flappen på baksiden av sjokoladeholderen.

  

Her er hele kortet satt sammen og dekorert. På innsiden har jeg brukt likt papir på alle de delene som tilhører permen. På den delen som holder sjokoladen har jeg brukt samme arket som på forsiden . Jeg limte sjokoladeholderen på kortet før jeg limte på mønsterpapir for da får jeg dekket innsiden også så mønsterpapiret vises når sjokoladen er ute av kortet. Man kan også stikke et gavekort inni sammen med sjokoladen. 


Til venstre har jeg brukt en restebit av kartongen jeg brukte til kortet til å lage et skrivefelt. Jeg har brukt nedovertekst på en bit kartong som jeg har satt på en rest med grønn kartong. Bladene er fra denne diesen fra Papirdesign og motivet er fra et av arkene til Studiolight som jeg har klippet ut






DT Sissel Anita
















You May Also Like

0 kommentarer