Liten rosa boks med låsemekanisme - med mal

by - 10:00

 

Plukker litt inspirasjon fra bl.a Instagram og der dukket det opp en type boks med en låsemekanisme med utstansa diecuts. Så jeg prøvde meg litt frem på kladdpapir for å finne ut noen mål som kunne passe til en firkantet liten boks. Selve boksen blir ferdig 8.5 cm x 8,5 cm og 2 cm høy. Da klarte jeg å holde meg innafor et 12 x 12 ark. Kan få 2 bokser av et ark med kartong. 

Produktene jeg har brukt er ark fra Stamperia, blomsterdies fra Rayher, bladdies fra Papirdesign, halvperler og stempel fra Mathia Design. 


Kutt kartong i størrelsen 12,5 cm x 29,5 cm. Score på langsiden ved 8,5 cm - 10,5 cm - 19 cm og 21 cm. 
på kortsiden så scorer du på 2 cm og 10,5 cm. Kutt inn der det er merket med oransje streker.
den firkanten i midten blir boksen  så lim fast de små flappene på innsiden. 




Når boksen er limt sammen begynner jeg å lime på mønsterpapir. 
Når det er dekket på lokket på begge sider så stanset jeg ut to blomster og limte de sammen. Scoret på midten. Deretter la jeg blomsten på lokket og merket av topp og bunn der hvor jeg ville bruke skalpell for å skjære ut et tynt hull. Passet på at blomsten lett gikk gjennom hullet når den var prettet. Deretter tok jeg flytende lim på bretten og limte den fast til lokket på innsiden. Passet på å holde den fast så den festet seg før jeg slapp taket. 



Sånn ser boksen ut inni når blomsten er limt fast. 


Boksen passer til små gaver eventuelt gavekort, men jeg puttet nedi noen drops. 




DT Sissel Anita



You May Also Like

0 kommentarer