Veske med mal og bursdagskort

by - 10:00

 Fikk i oppdrag fra Connie og lage en veske som har stått på Hobbykunst lenge, men som vi ikke har hatt mal på. Så nå har jeg lagd en mal på denne som jeg har her. Vesken kan gjøres bredere og høyere om man vil  det. 

Har brukt mønsterpapir fra Pion. Har pyntet med blad fra klipparket Vakre sommerfugler og blomster fra Prima. Til lukkingen har jeg brukt dies fra Crealies for å lage buen på kartongen og arket. Stemplene jeg har brukt er fra Hurra for deg platen til Mathia Design.  

Bånd som jeg har brukt er fra mitt eget lager, men Hobbykunst har masse fine bånd her


Kutt kartong i størrelsen 19,5 cm x 19 cm. Score på bredden ved 9 cm og 18 cm

På høyden score på 9 cm. Lag to biter til sammen.

Kutt inn ved oransje strek – og score der det er merket med blå skrå streker




Jeg syns det er best å lime på papiret før jeg limer sammen boksen. Når de er gjort så ha lim på de smale flappene og lim sammen boksen før man limer bunnen til slutt. 


Kutt kartong i størrelsen 9 cm x 8,5 cm

Skal man lage en bua kant så kan det lønne seg å lage den før man scorer. Jeg scoret før jeg lagde den bua kanten og fant ut at det var enklere å gjøre det etter. Lim fast diesen du bruker med washi tape så diesen ikke flytter seg under utstansing. 



Stanset ut en bua kant på mønsterpapiret også og der kutta jeg papiret i riktig høyde etterpå


Den biten med mønsterpapir på bildet her skal limes inni veska, så man må skrå ytterkantene litt så den lettere kommer ned i veska uten å bøyes. 


Tok en stripe tape på innsiden og limte fast bånd. 


Deretter tok jeg en stripe mønsterpapir for å skjule endene. 


Sånn ser veska ut innvendig. 



Dekor på kortet er en kvist fra Rayher og bærene på kvisten har jeg limt på halvperler. Bildet er fra klipparket Vakre deg og jeg har brukt sirkeldies og samme dies fra Crealies som på veska. Motiv og paneler til motivet er satt på 1 mm 3D puter


DT Sissel Anita



You May Also Like

0 kommentarer