Frøposer

by - 15:48

 Jeg har blitt hektet på å så frø og få det til å vokse og gro. Og ble ikke mindre hektet når drivhuset mannen har bygd sto ferdig sist sommer. Så jeg jeg har kjøpt litt i overkant for mye frø spør dere min kjære som også deler min interesse for dette. Hans lidenskap først og nå har vi dette sammen. Har sådd både blomster, diverse grønnsaker og urter. Planer om å lage egen urtekasse og lage en liten kjøkkenkrok på verandaen sammen med grillen. Men i noen av posene var det så mye frø at jeg ønsker å dele litt frø med min søster som også elsker å dyrke frem frø. 

Så i dag har jeg laget frøposer til frøene jeg har til overs. 


Jeg, brukte ark fra restelagret mitt. Men ser de ble litt tykke, så ønsker dere også å lage slike poser anbefaler jeg å bruke tynnere ark. Pion Design og Kaisercraft for eksempel har tynnere ark som vil fungere bedre til dette formålet.  Har pyntet med klistremerker, og brukt til å lukke posene bak. Også har jeg brukt bokstav klistremerker til å markere hva slags frø posene inneholder. 


Her har dere mal om dere ønsker å lage slike poser:


Jeg valgte å avrunde toppen av posen og synes dette ble finere enn helt rett topp.


Dt Janne

You May Also Like

1 kommentarer

  1. Så fine frøposer😍 takk for tips og mal❤️

    SvarSlett