Stripete kjøkkenklut i to farver

by - 12:10

Denne kjøkkenkluten er veldig enkel å strikke da mønsteret er likt på begge sider. Jeg har strikket den i to farver med bomullsgarnet Summer Cotton fra Svarta Fåret. 

Legg opp 54 masker på pinner nr 3,5 (eller 3 hvis du strikker løst) og strikk 2 rett og 1 vrang på alle omgangene. Jeg strikker 2 omganger av hver farve til den er så lang som jeg ønsker den. Jeg strikker de fleste klutene så de er ca 30 cm lange. 

Man kan velge å legge opp mindre eller flere masker enn det jeg har brukt, men det som er viktig er at antall masker må være delelig på 3 ellers går ikke mønsteret opp. 




Vi har lagt ut flere gratis oppskrifter på kluter på inspirasjonssiden. Alle er strikket med bare rett og vrang og enkle å strikke. 


Flere oppskrifter kommer i løpet av sommeren




You May Also Like

0 kommentarer