Mer jul

by - 09:00

Jula var visst ikke over likevel. Den er jo det, men jeg har et julekort å dele uansett, det er jo snart på tide å begynne på årets julekort om man ikke skal niscrappe de siste ukene før jul for å komme i mål.


Noen som husker kortet jeg delte før jul med julestjernemotiver fra Pretty Pink Posh? Vel, jeg hadde en blomst til overs etter det første kortet, så den måtte jeg nesten bruke opp med én gang (jeg er elendig på å bruke ferdig fargelagte motiver som har ligget en stund, så de må brukes så fort som mulig), og da ble dette kortet til.
Som på det forrige kortet har jeg brukt et hvitt ark med folierte gullprikker. Jeg syns den diskrete effekten er veldig fin, og det at prikkene er litt vilkårlig i arket gjør at det ikke blir altfor strukturert og strengt selv om jeg har mange rette linjer.

Julestjernen har jeg satt på 3D-puter, det samme har jeg gjort med teksten, som er et stempel fra Papirdesign. Gullfargen fra prikkene i arket og embossingen på blomstene har jeg plukket opp ved å bruke en stripe av gullkartong på hver side av det prikkede arket, i tillegg til den nederste matten under teksten min.
Siden kortbasen min er såpass mørk ville jeg sette på et eget panel på kortets innside til å skrive personlig hilsen på. Det ga meg en ypperlig anledning til å stemple blomsten på nytt, bare for å pynte litt opp. Maskerte blomsten og stemplet bladene også. Man trenger ikke engang å fargelegge, selve stempelet er pynt nok i seg selv.

Her er fargene jeg har brukt på blomsten og bladene mine. Når man både skal fargelegge med Copics og embosse på samme motiv er det viktig at man stempler som normalt og fargelegger først, så stempler på nytt og embosser. Embossingen kan nemlig skade tusjene, og det vil vi jo ikke at skal skje. Ved å fargelegge først og embosse over slipper man hele problemet. Da er en Misti kjekt å ha, den sørger for at man stempler på nøyaktig samme sted gang etter gang!

You May Also Like

0 kommentarer