Høne pøne påske pynt - knabetong

Etter første runde med testing av knabetong, måtte jeg jo også forsøke å lage litt påskepynt. Jeg synes mange av påskehønene som man finner inspirasjon til både i butikkene og på pinterest er utrolig fine, og disse må jo gå an å lage i betong. Første forsøk ble to små høner, som egentlig er ei kule hvor jeg har rullet ut en hals som forlengelse. På den ene forsøkte jeg å lage utstående øyne, mens den andre ble beholdt helt enkel slik at den kun dekoreres med maling:


Det ferdige resultatet ble ganske ok, og jeg har store planer om å lage flere håner med mer detaljer om ikke alt for lenge. Bl.a skal både hanekam, nebb og stjert på lass på neste versjon. Disse to hønene har en av nabojentene fått lov å male med hobby lines hobbymaling, ble veldig koselige.

 

You May Also Like

0 kommentarer