Adventskalender 8 desember - Happy Holidays!

by - 09:00

Hei! I dag har jeg lyst til å vise dere et kort jeg har laget med disse flotte julestjernene fra Pretty Pink Posh. Dette var et stempelsett jeg falt for ganske raskt og tenkte at det ville bli fint med et bakgrunnsstempel til.

Jeg startet som vanlig med å fargelegge blomster og blader. Til det har jeg brukt følgende farger:
R89, 59, 39, 37, 35
G99, YG67, 63, 61
YR16, Y17, 11

Motivene er så stanset ut med tilhørende dies

I bakgrunnen har jeg stemplet dette bakgrunsstempelet (Christmas background) fra My Favourite Things og embosset i gull. Gull er jo fint sammen med rødt og grønt, og er skikkelig tradisjonelle julefarger, synes jeg :-) Så har jeg svertet litt med Distress Ink Walnut Stain for å duse ned bakgrunnen litt og sprutet på noen få små dråper av samme farge.

Så har jeg stanset ut Happy Holidays to ganger, i sort og gull kartong og limt sammen, litt forskjøvet slik at det blir en liten skyggeeffekt. Blomstene er montert på limputer i ulike høyder og bladene er limt på under. Jeg har også brukt et stempel og noen ekstra blader fra Elegant Holly-settet.
 
På innsiden har jeg kun stemplet en enkel tekst fra Papirdesign om embosset i gull.



Så ønsker jeg deg en fin adventshelg og håper du ligger godt an med julekortene før jul! :-) 



You May Also Like

1 kommentarer