Et rosa kort med blomster

by - 09:00

 Her har jeg brukt en av Studio Light diesene og laget en flapp som jeg bruker som lukkemekanisme på kortet. Det finnes flere av disene som kan brukes til formålet. 



Kut ut en del fra Studio Light diesen. Jeg har kuttet så den er litt over  ca 10 cm lang. Score ca 8 cm fra spissen. Jeg målte bredden på biten og kuttet deretter en bit kartong som er 12,6 x 21,5 cm og brett på midten. Men om man vil ha et bredere kort så kan man kutte kartongen så den blir lengre enn 21,5. Bruker du en annen dies så må du sjekke bredden på den. 



Ta lim eller tape på den smale delen av denne delen. Jeg liker å bruke flytende lim når jeg skal lime sammen deler som dette. Er lettere å justere om man treffer litt feil. 



Sånn ser det ut når klaffen er limt på. Når det er gjort så stanser jeg ut panel og ark for å dekke flappen på begge sider. Derettr kuttet jeg panel og ark til å dekke kortet. 



Jeg har brukt 2 Maja design ark til bakgrunnsark og det nye motivarket som har kommet. For å stanse ut skrivefeltet så har jeg brukt en dies som jeg har fra LDRS. Før jeg limer på ark på kortet så limer jeg fast en magnet på flappen og på selve kortet. Man kan også bruke borrelås hvis man vil det. 









Til pynt på forsiden har jeg brukt disse tre-bladene fra Docraft og roser fra Papirdesign. 


You May Also Like

0 kommentarer