Embossing - magisk effekt på kort og andre papirprosjekter

by - 11:34




Når jeg startet med scrapping i oktober 2019 var det så mye jeg ville prøve, jeg så alle de prosjektene på Hobbykunst og lurte på hvor i alle dager skal jeg begynne? Dies og stempel har jeg holdt på med siden da, og embossing har vært noe jeg tenkte jeg trengte mer erfaring for å klare. Men vet du hva, det trenger du ikke! 

Jeg fikk endelig prøve det hos en venninne for noen uker siden, kom hjem og bestilte det jeg trengte for å kunne teste ut litt hjemme. Det du trenger er en varmluftspistol, som denne fra Rayher. I tillegg trenger du embossing blekk og pulver. Jeg er stor fan av Inkon3 sine produkter, og ville derfor teste deres embossing produkter også. Så jeg kjøpte Juicy embossing ink, Arctic White Powder og Black as Night Powder. At jeg elsker gull og glitter er ingen hemmelighet, så jeg kjøpte også Ranger sitt Gold Tinsel pulver.

Når jeg testet embossing hos venninnen min hadde hun embosset alle sine pulver slik at hun kunne se hvordan de ble seende ut. Dette synes jeg var veldig lurt, så jeg stanset ut kartong med slimline dies fra Papirdesign og embosset tekst og motiv slik at jeg kan se hvordan det blir. 

Embossing er gøy, og jeg har flere ting på handlelisten til neste bestilling fra Hobbykunst. Da skal jeg ha clear embosing pulver, dabber og embossing penn. Og så skal jeg ha en Powder Tool Applicator, som gir en antistatisk effekt og embossingen blir bedre. 


- DT Tine -

You May Also Like

0 kommentarer