Blå boks med mal

by - 10:00

 Jeg har lagd en liten boks som er 9 x 9 cm og med lokk. Her kan man gi bort små gaver som et smykke til en konfirmant kanskje? Eller fyll den med sjokoladebiter til en venninne. Jeg har lagd med tekst til en venninne, men man kan pynte som man vil og bruke andre tekster så det passer anledningen. Kan også legge et gavekort i den til bryllupsgave. 

Til denne boksen har jeg brukt ark fra Papirdesign, stempel fra Mathia design og dies fra Studiolight. 


Målene til bunnen er her: Den ytterste delen er litt smalere (2,8 cm) på grunn av at det er lettere å lime sammen boksen når den er mindre. 





Brett inn og ha lim på de små flappene



Når alle disse er limt sammen så ser det ut som en boks. 



Derette har du lim på de ytterste flappene og brett inn i boksen. 



Når man lager bokser på denne måten så blir veggene sterkere. 


Malen til lokket: 



Lim scrappepapir på lokket på innsiden


Jeg har limt scrappepapir på alle veggene og i bunnen


Før jeg limer på scrappepapir utvendig på lokket så limer jeg fast et bånd. Så blir de skjult under papiret. 


Husk at du må ha bånd på begge ender av lokket



Til slutt skal jeg lime fast boksen på lokket. Ha lim kun på bunnen av boksen og lim den fast inntil bakveggen på lokket 







You May Also Like

0 kommentarer