Enkle guttekort

by - 17:35

Hei og hopp! Elin her i dag, med to enkle babyguttekort. Passer fint til bursdager til ettåringer, tenker jeg. Toåringer også :) Jeg har holdt kortene meget enkle med fullt fokus på motivene fra Art Impressions. 


Jeg har valgt "guttefarger" på mine kort i dag, men hvis du fargelegger monsterlua med lilla, gul eller rosa og bruker kartong i mer typiske jentefarger kan disse fint brukes på jentekort også. På det første kortet mitt har jeg brukt Little Monster-stempelet. Disse stemplene er halvmonterte gummistempler, så de stempler veldig bra. Jeg brukte MISTI-plattformen min til å stemple motivet med Extreme Black blekk fra My Favorite Things, før jeg fargela med Copics. Da motivet var ferdig fargelagt la jeg panelet tilbake i MISTIen min (stempelet var fortsatt på samme sted på lokket på stempelplattformen) og stemplet på nytt med VersaFine Onyx Black. Dette gjør at linjene blir veldig tydelige, men VersaFine og alkoholtusjer leker ikke bra med hverandre, så jeg må fargelegge først og stemple etterpå. MISTIen gjør det til en lek. 


Da monsterbabyen var ferdig fargelagt og stemplet på nytt brukte jeg den nest største dieen i A2 Stitched Rectangles STAX 1-settet til My Favorite Things. Jeg digger disse rektanglene med sømkant, jeg tror det er mine mest brukte dies. Jeg limte panelet med 3D-teip på en brun kortbase jeg lagde av Milk Chocolate kartong fra My Favorite Things. På innsiden limte jeg et kraftfarget panel jeg stanset ut med samme die, så det skal være enkelt å skrive hilsen til mottaker. Jeg stemplet teksten fra stempelsettet med brunt blekk på kraftfarget kartong og stanset ut med en die fra et annet diesett fra My Favorite Things, limte på teksten med lave 3D-puter og pyntet enkelt med grønne dotter fra Papirdesign til slutt. 


Kort nummer to er litt i samme stilen. Jeg har brukt de samme fargene, men litt motsatt. Motivet (og teksten) her er fra Little Man-platen til Art Impressions. Også her har jeg stemplet, fargelagt og så stemplet på nytt for å få de tydelige svarte strekene. Her brukte jeg en mindre rektangeldie og stanset ut panelet litt nærmere det fargelagte motivet. 


Jeg stemplet Paint Splatter-bakgrunnen fra My Favorite Things (et gummistempel) med hvitt hybridblekk på en kraftfarget kortbase og la en stripe av mørkere brun kartong på tvers for litt interesse i kortet, for at motivet skulle "grunnes" og for at teksten jeg embosset ikke skulle skille seg VELDIG ut fra resten fordi sirkelen er så mørk. Her kommer også teksten fra stempelsettet, stemplet med VersaMark og embosset i hvitt med detaljert embossingpulver fra Ranger. Også på dette kortet pyntet jeg med grønne dotter fra Papirdesign. 

You May Also Like

0 kommentarer