Bursdagskort med mal

by - 10:00

 

Surfer ofte på Pinterest og da dukker det opp inspirasjon i bøtter og spann, og jeg så et kort som var laget med en fot. Det måtte jeg selvsagt prøve meg på. Fant ikke noen mal i farten så da måtte jeg bare prøve meg frem. Se min mal og fremgangsmåte i lengre ned i posten her. 


Det jeg har brukt på kortet er følgende: 
Ark - fra Kaisercraft
Stempel fra Mathia Design
Rammedies fra Papirdesign
Vintagemotiv fra Pion









Kutt en stripe med kartong i størrelsen 5" x 10"
Score på 1" - 2" - 3" - 4" - 6" - 7" - 8" og 9"


Ta lim eller tape på den ytterste delen 



Lim sammen sånn at det blir en firkant. Ta lim på den andre ytterste delen 



Lim sammen så det blir to firkanter


Helt til slutt så tar du litt lim i ytterkant på begge sider sånn at de to firkantene festes sammen og dette blir foten. 



Kutt til en bit med kartong som er 4" x 6" som blir selve kortet. 
Lim på pyntepapir og dekorer kortet som du ønsker. 

Selve kortet setter man ned i foten og det trenger ikke i limes fast. Jeg har limt på et skrivefelt på baksiden. 




You May Also Like

0 kommentarer