Boks med lokk av StudioLight dies

by - 10:00

Når jeg så denne diesen i butikken til Hobbykunst så fikk jeg lyst til å lage en boks og bruke diesen som lokk.  


Når jeg lager bokser basert på at det skal matche med en dies så stanser jeg alltid ut diesen først. Så er det å måle opp bredden og høyden, og man må også sjekke høyden på det som blir klaffen sånn at man lager boksen høy nok. 


Her er målene til selve esken. 


I tillegg kutt to biter som er 9,2 x 5 cm og scores i midten på langs ved 2,5 cm. Limes inn på kortsiden av boksen sånn at den blir seende sånn ut. Jeg har laget de 2 klaffene for at det ikke kortsidene skal bøye seg utenfor lokket. 


Når boksen er ferdig limt så kan man begynne å stanse ut og kutte ut ark for å dekorere. Jeg har brukt ark fra denne blokken fra Prima. Men man kan også kjøpe arkene separat. Jeg bruker magnet som lukkemekanisme på denne boksen og da er det viktig å vente med å lime på ark på forsiden av boksen og innsiden av flappen. Så får man skjult magneten og den sitter bedre. Jeg brukte disse små. 



Jeg limer magneten fast med tape


Og deretter limer jeg på papiret som jeg har stanset ut 



Før jeg limer fast ark på forsiden av boksen så limer jeg fast magneten. For lettest å finne riktig sted så limer jeg på en tape bit i området hvor magneten skal være, og så setter jeg magneten på flappen og trykker mot boksen og passer på at magneten sitter fast i tapen på riktig sted før jeg limer på ark. 


Har brukt en oval dies og kuttet ut en bit av restene fra boksen (kartong og mønsterpapir. Stemplet med Mathia design stempel. Blomstene jeg har pyntet med er fra denne posen med diecuts som matcher arkene jeg har brukt. 





DT Sissel Anita








You May Also Like

0 kommentarer