Et enkelt bursdagskort

by - 10:00

 

49 and market har noen flotte ark som man kan bruke deler av til å lage enkle raske kort. Her har jeg laget et stående slimlinekort hvor jeg har brukt en del av arket her, et stempel fra Mathia design og rosa kartong som matte til arket. Dette kortet lager du på under 10 minutter. 


For å lage et stående slimline kort så har jeg i dette tilfellet brukt A4 kartong og selve kortet måler 10 x 20 cm. Siden et A4 ark måler 21 cm i bredden så jeg kuttet jeg to striper på 10 x 21 cm. Deretter kuttet jeg vekk 1 cm på den delen av kortet som er baksiden. Forsiden av kortet scoret jeg på 20 cm og limte bakdelen på den delen som er 1 cm. Dermed blir kortet stående. 



Sånn ser arket ut og jeg har brukt venstre nederste del. Kan også bruke høyre nederste del til et kort til 




You May Also Like

0 kommentarer