Boks til store telys - med mal

by - 10:00

 Høsten har kommet til Norge og vi koser oss mere inne. Her har jeg laget en boks til 4 store telys som man kan gi til ei venninne. Eller hvis man pynter den i juleark og dekor så kan den gis bort til jul. Om man vil legge litt mer i gaven så hvorfor ikke putte et gavekort sammen med lysene. Lysene jeg har brukt er 5,5 cm i diameter

Har brukt ark fra Studiolight. Til lokket har jeg brukt blomstene i øverste hjørnet på dette arket. På sidene av lokket og boksen har jeg brukt baksiden av dette arket. Sommerfuglen er kuttet ut av en rest av et ark fra Kaisercraft. 


Her er målene og beskrivelsen til boksen. 

Kutt en bit kartong som er 23,1 cm x 23.1 cm 

Score alle 4 sider først på 2,8 cm og så på 5,8 cm

Bruk saks eller skalpell og kutt inn hver side sånn at det ser ut som på bildet her



Putt lim på de små flappene en etter en. Jeg bruker flytende lim på bokser for å ha mulighet til å justere litt underveis. 



Lim hjørnet sånn



Her er alle fire små flappene limt og boksen er ferdig med første steg



Deretter tar jeg lim på de øverste flappene og limer en og en og bretter. Når man gjør det sånn så blir bunnen litt mere stødigere. 



Her er bunnen ferdig



Lokket lages av en bit kartong som er 17,6 cm x 17,6 cm
Score på alle fire sider på 1,3 cm x 2,8 cm
Kuttes og limes på samme måte som bunnen. 




DT Sissel Anita




You May Also Like

0 kommentarer