Julekalender 5. desember - Et lite hav av kalendere

by - 09:00

 Kalendere er fine gaver å gi bort - jeg har en venninne som blir lei seg hvis hun ikke får en i gave fra meg hvert år. Her har jeg laget litt forskjellige varianter. Jeg har limt på kalender for 2021 mens vi venter på at den for 2022 skal komme i handelen


Kalender nr 1 

er enkelt å lage. Hadde en ramme som man kan bruke på bilder som er 10 x 15 cm (denne er fra Ikea). Jeg kuttet til et ark som passet med glasset og la inn i rammen foran glasset. Brukte en bit fra et ark fra Crafters Companion som jeg hadde i rest etter et tidligere prosjekt. Jeg kuttet en bit med ark og kartong som er litt større (arket er ca 1 cm større enn kalenderen og kartongen litt større enn det. Pyntet deretter med blomster fra Mathia Design og halvperler. Blad dies er fra Pinkfresh Studio



Kalender nr 2 

Kutt kartong i 14 x 25 cm, og score på 3,5 cm - 12,5 cm og 21,5 cm

Lim ark på delene som på bildet. Ta deretter lim på den delen som er uten ark og sett samme til en trekant. 

  


Kjekt å få brukt opp litt rester til denne kalenderen og her har jeg brukt ark fra Stamperia.  Har pyntet litt med bl. Mathia blomster. Tenker jeg skal lage noen å sende til noen venninner


Kalender nr 3


Her har jeg brukt kalenderark som Kirsten har lagd (ligger lengre ned i bloggposten) og som man kan printe ut selv. Ark fra Studiolight, og blomster fra Mathia. Klipsen jeg brukte var noe jeg hadde fra før, men Hobbykunst har disse fra Tim Holtz. 

  


Ønsker du å lage kalendere? Her er ferdige kalenderark, som du kan skrive ut.






Vi ønsker dere en riktig god og kreativ førjulstid videre.




You May Also Like

0 kommentarer