Ny kluteoppskrift

by - 10:00

 

Jeg elsker å strikke kluter i alle mulige farver og mønstre, og jeg har laget en del enkle med bare rett og vrangstrikk som er lagt ut i bloggen og på inspirasjonssiden til Hobbykunst tidligere. Nå er det en stund siden jeg satte samme et mønster så jeg tenkte det var på tide å lage et nytt ett. Håper noen liker mønsteret og vil lage noen kluter. Syns klutestrikking er fine sysler drive med på sommeren. Jeg har brukt tynt bomullsgarn i tykkelsen 8/4 og pinner nr 3. Hobbykunst har tynt klutegarn her, og litt tykkere her. Om man bruker Summer Cotton så kan man godt bruke pinner nr 3,5 og legge opp f.eks 4 masker mindre. Men det er en smakssak om man vil ha litt tynne eller litt tykkere kluter. Jeg liker å strikke med begge garntypene.




Mønster: 

Legg opp 60 masker med dette bomullsgarnet og på pinner nr 3 - flere farger finner du her

Diagram, gjenta rapportene til så lang du ønsker kluten. 



You May Also Like

0 kommentarer