Eksplosjonsboks til påske

by - 10:00

 Har laget en liten eksplosjonsboks til et sjokoladeegg. Produktene jeg har brukt er ark fra Rayher. Blomst fra Papirdesign. Blad dies husker jeg ikke produsent på, men kan bruke denne fra Papirdesign. Haren er fra Rayher og inni boksen har jeg brukt sjokoladestemplene fra Papirdesign. 



til å holde sjokoladeegget på plass i boksen så har jeg kuttet en bit karton i størrelsen 11 cm x 11 cm. Score på hver siden ved 1,5 cm og 3 cm. Jeg har brukt en sirkeldies som er 3 cm i diameter og stanset ut før jeg klippet vekk hjørnene som på bildet under og limte sammen. 


Først ta lim på de små flappene og lim sammen alle 4 hjørnene


Deretter har jeg tatt lim på hver ende av flappene og limt sammen som bildet under. 



Da blir holderen sånn når den er ferdig limt sammen. 



til selve boksen så kutt en bit karton i størrelsen 20 cm x 20 cm. Score på 7 cm på alle 4 sider og kutt vekk den delen som er merket med grått. Den streken som er merket med skrått inn mot den midterste firkanten scores og brettes så hjørnene bretter innover. 


Lokket kuttes en bit kartong i størrelsen 10,3 cm x 10,3 cm og score på 2 cm på alle sider
Kutt inn hvor det er merket med blå streker







DT Sissel Anita


You May Also Like

0 kommentarer