Gavekurv - til min beste venninne

by - 10:00



flere bilder nederst i bloggposten 

Dette er en gavekurv som kan lages i flere størrelser, man må bare ha kartong eller mønsterark i kvadratisk form. Jeg har laget en versjon med kartong som er dekorert, men om man vil gjøre det litt enklere og raskere så kan man bruke et dobbelsidig mønsterark. 

Jeg har brukt følgende mønsterark til dekor: 

Maha Design - Special day - Festive

Maja Design - Make art - Everyday life

Maja Design - Dream big - Bohemian Harmony

bånd fra eget lager, men Hobbykunst har mye flott her

til dekor så har jeg brukt bilde fra Pion og du finner mange forskjellige fine bilder her i motiv mappa. I tillegg har jeg brukt stempel fra Mathia Design og også Mathia blomster. Sommerfugl diesen er fra Rayher som ser ut til å være ute av sortimentet, men kan bruke denne istedet. 


Mal:

Her er det brukt kartong som er  12 " x 12", og scoret på 4" på alle fire sider.

 Deretter har jeg tatt en linjal og en strikkepinne (siden jeg ikke hadde tynn nok bone folder)

 og laget skråstriper som på bildet. Det er ingen kutting på denne boksen, men man bretter

 de skrålinjene innover. Bruker en hulltang og lager et hull i hvert hjørne og binder sammen boksen.

 Om man bruker kartong og skal dekorere så er det lurt å dekorere før man binder sammen.


Jeg kutter mønsterark noen få mm (2-3) mindre enn rutene i kartongen. 

Her er utsiden av kurven


Innsiden av kurven

Når alt mønsterpapiret er limt på så lager man hull i hvert hjørne sånn som her




Fyll kurven med noe godt og gi til en god venninne. 



DT Sissel Anita



You May Also Like

0 kommentarer