Boks til teposer eller Ferrero Rocher

by - 10:00

Dette er en søt liten teboks som man kan ha på kontorpulten eller gi bort til en venninne med favoritt te som en søt liten hilsen. Jeg har også testet at det går også ann å putte 4 Ferrero Rocher i boksen om man heller vil gi bort det. Bilde lengre ned i bloggposten. 

Jeg har brukt kraftkartong som base. Arket jeg har brukt er Maja Design Comfy fra Denim and Friends serien. Motivet er fra klipparket kaffe & te fra Hobbykunst. Halvperlen i tre er fra DoCraft serien


Malen er som følgende: 

Kutt kartongen i 24,5 cm x 17,5 cm. På den korte siden scorer du på 2 - 5 - 12,5 - 15,5 cm. På lange siden scorer du på 2,5 - 10,5 - 13,5 og 21,5 cm. Skjær bort så det ser ut som på bildet på malen og bildet under. Kutt inn der det er oransje strek. 





Ha lim på de små flappene. Jeg foretrekker lim foran tape for om man er uheldig å limer litt skjevt så er det enklere å ta opp med lim enn med tape. 



Her har jeg limt alle fire hjørnene og her ser du at de flappene som var 2 cm brede er brettet innover. Gjør det for at lokket ikke skal presses så lett ned i boksen og det vil ikke bli visendes en sprekk mellom lokket og boksen. 

 

Får plass til 5-6 poser med te i boksen. 






DT Sissel Anita



You May Also Like

0 kommentarer