5. desember - Julekalender 2023 - Julepynt med garn

by - 09:00

 Jeg har brukt en trering på 3,5 cm ø, 2 nøster med bomullsgarn - beige og plomme. Lua til nissen har jeg pyntet med en liten julestjerne fra Papirdesign. 

Til lua brukte jeg bare en liten pappstripe 1,5 cm x 9 cm limt sammen til en ring og trykket flat.

Fremgangsmåten ser du på bildene.
Til skjegget brukte jeg 14 lengder garn på 20 cm og til lua 40 garnlengder på 20 cm. De kan ev. også være noe kortere. Når alt garnet er på plass ta å børst ut garnet til skjegget så det blir mere fluffy og kutt det til så det ser litt mere jevnt ut. Kutt også til dusken på lua. 



 

 

 

 

 


Så har jeg laget et juletre med makrameknuter. 


Her har jeg brukt resirkulert garn fra Rayher farge Taupe og trekule på 12 mm. 

Knyt en remse på ca 40 cm ferdig - så man må legge til ganske lang tråd for å knyte med. Hvordan man lager denne makremeknuten finner man på nett ved å søke "makrameknuter" 



fest tråden i den ene enden.  


Ta en sytråd og nål og begynn å samle sammen til et tre som på bildet. 

Sy fast treperlen i toppen av treet. 


Til slutt har jeg brukt noen ringer av tre og resirkulert garn rundt deler av den. Deretter pyntet med noen trestjerner eller så kan man stanse ut små snøkrystaller med en punch i sølvkartong







DT Franca




You May Also Like

0 kommentarer