Påskekurv

by - 10:00

Jeg har laget en påskekurv som man kan bruke til å gi bort en gave til noen man er glad i. Jeg har brukt følgende produkter: 

Tag dies fra Crealies

Ark fra Bella Boulevard

God påske dies fra Papirdesign

Harepus fra Rayher


Kutt ut to tags i kartong, og score ved 13 cm - eller velg den høyden som man ønsker på kurven. Man kan ha den både høyere og lavere etter ønske. 



Kutt kartong i størrelsen 15 cm x 20,2 cm og score på alle fire sidene på 5 cm. Kutt inn der hvor det er røde streker





Når kartongen er kuttet og brettet så må man lime de små flappene i hvert hjørne så det blir en boks. Jeg liker best å bruke flytende lim til sånne prosjekt da jeg kan justere litt før limet fester seg. 


Her har jeg brettet inn begge hjørnene på den ene siden. 



Når bunnen er ferdig så tar jeg lim på ene siden og limer på tag'en. Lim også under bunnen. 



Når tag'ene er limt på så stanser jeg ut to biter med mønsterark med den diesen som er litt mindre enn tag'en. For at mønsteret ikke skal bli skjevt så limer jeg på diesen med washi tape. Kutt så ferdig utkuttet tag i riktig høyde og lim på kurven og dekorer etter ønske. 


Jeg kuttet til en remse med kartong og mønsterpapir som er litt smalere enn kartongen og lagde en hank. Du kan lage den så bred og lang som du ønsker. Bare å prøve seg litt frem. 

- DT Sissel Anita - 










You May Also Like

0 kommentarer